
OP ZOEK NAAR EXTRA EXPOSURE
VOOR JE PRODUCT?
Doe mee aan de noviteitenkeuring!

Meld je nieuwe producten aan voor de Green Retail Awards
Op PLANTARIUM|GROEN-Direkt draait alles om tuinplanten en innovatie. Daarom organiseren we meerdere keuringen:
- de Beste Nieuwigheid (in mei en in augustus),
- de Beste Marktinnovatie (in augustus) en
- de Bezoekersfavoriet (in februari en in augustus)
Exposanten van PLANTARIUM|GROEN-Direkt of de GROEN-Direkt monsterbeurs kunnen mee doen tegen gereduceerde tarieven. Niet-exposanten kunnen zich ook inschrijven voor Beste Nieuwigheid of Beste Marktinnovatie.
19 & 20 mei
GROEN-Direkt Mid-Season days
Extra aandacht vóór, tijdens en na de beurs
Deelname betekent zichtbaarheid op alle fronten:
- Je inzending wordt vooraf gepresenteerd op de website en gedeeld met de internationale vakpers. Daarmee genereer je aandacht in vakmedia, online én offline – nog vóór de beurs van start gaat.
- Op de beursvloer krijgen de inzendingen een prominente plek. De noviteitenpresentatie is dé trekpleister voor internationale inkopers en vakpers. Laat je product ook in je eigen stand zien en trek extra bezoekers. Win je een award? Dan volgt landelijke én internationale publiciteit in alle relevante media.
- Ook na afloop blijft je product onder de aandacht dankzij follow-up publicaties.
Drie categoriën
Green Retail Awards
Beste Nieuwigheid
Heb je na jarenlang selecteren en veredelen een nieuwe cultivar die rijp is voor de markt? Wil je deze tonen aan een internationaal vakpubliek én een beoordeling door een deskundige en onafhankelijke jury? Maak dan gebruik van de keuring Beste Nieuwigheid. Een onafhankelijke, deskundige KVBC-jury beoordeelt de planten visueel op sierwaarde, zoals bloemkleur, bloeitijd en -periode, bladkleur, vorm van de plant, enz. Maar ook op eigenschappen zoals gezondheid, vermeerdering en gebruiksmogelijkheden.
- Sierwaarde/algemene indruk (incl. loof en gezondheid)
- Nieuwheidswaarde en onderscheidbaarheid (in hoeverre een toevoeging in het assortiment)
- Toepasbaarheid in tuin, openbaar groen, etc. (NB: dit gaat niet over winterhardheid, maar gebruiksmogelijkheden)
- Presentatie (hierbij hoort ook het etiket) etc. (NB: dit gaat niet over winterhardheid, maar gebruiksmogelijkheden)
Beste Marktinnovatie
- Plant- of productkwaliteit (teeltprestatie)
- Productaankleding (pot/etiket/verpakking) hoeverre een toevoeging in het assortiment
- Algehele uitstraling, verzorgdheid van het product (visuele kwaliteit geheel)
- Vernieuwend, afwijkend ten opzichte van bestaande producten
- Beschikbaarheid (aantallen/logistiek) van het product
- Beperkt risico voor handelskanaal (houdbaarheid, kwetsbaarheid)
- Verantwoord product (plastic/recycled/turf/etc.)
- Inspelend op actuele marktbehoefte (biodiversiteit, droogte, klimaat)
- Doelgroepgedachte (breed toepasbaar of goede focus op niche)
- Bedrijf is MPS gecertificeerd
Bezoekersfavoriet
- Het product is relatief nieuw op de markt (max. 2-3 jaar, in voldoende aantallen)
- Het product heeft een duidelijke meerwaarde ten opzichte van reeds bestaande producten
- Het product is in voldoende aantallen beschikbaar voor de handel
- Het product heeft nog niet eerder deelgenomen aan deze award